REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
W pierwszej połowie 2023 roku rynek handlowy w Polsce powiększył się o prawie 150 tys. mkw. [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
W pierwszej połowie 2023 roku rynek handlowy w Polsce powiększył się o prawie 150 tys. mkw. [RAPORT]
Z raportu Polskiej Rady Centrów Handlowych „Rynek obiektów handlowych w Polsce” wynika, że na koniec I półrocza 2023 r. powierzchnia handlowa polskich obiektów handlowych osiągnęła 13,10 mln mkw. GLA. Na koniec czerwca 2023 r., po uruchomieniu 12 nowych i 6 rozbudowach obiektów, łącznie przybyło 149 tys. mkw. GLA, a w budowie jest kolejne 221 tys. mkw. GLA z terminem otwarcia w 2023 r. W efekcie nasycenie powierzchnią handlową wyniosło na koniec I półrocza 347 mkw. na 1000 mieszkańców.
Fabryka WPBM "Mój Dom" S.A.inwestycja
Pokaż inwestycję
Fabryka WPBM "Mój Dom" S.A.
Źródła, Stalowa
[Polska] James Chapman: Rekordowe obroty na rynku inwestycyjnym nieruchomości handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] James Chapman: Rekordowe obroty na rynku inwestycyjnym nieruchomości handlowych w Polsce
Pozytywne nastroje, które obserwujemy na rynku nieruchomości komercyjnych w Europie Środkowo-Wschodn...
Raport JLL: Umiarkowany optymizm na rynku nieruchomości handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Raport JLL: Umiarkowany optymizm na rynku nieruchomości handlowych w Polsce
Jak wynika z nowego raportu JLL, całkowita budowana powierzchnia handlowa w Polsce wynosiła na koniec I kwartału 387 tys. mkw., z czego 69 proc. stanowiły parki handlowe. Prawie 94 tys. mkw. powstawało natomiast w ramach centrów handlowych. Największe z nich to remontowana łódzka Sukcesja, otwarta w kwietniu bełchatowska Bawełnianka oraz Galeria Goplana zlokalizowana w Lesznie. Procentowo najmniej powierzchni powstawało w ramach formatu convenience retail.
W pierwszym kwartale 2023 roku w Polsce przybyło 12 obiektów handlowychartykuł
Pokaż artykuł
W pierwszym kwartale 2023 roku w Polsce przybyło 12 obiektów handlowych
Rynek handlowy ma za sobą dobre otwarcie roku. W pierwszych trzech miesiącach br. przybyło 107,4 tys. mkw. powierzchni zakupowej w postaci 12 obiektów. Są to głównie parki handlowe o powierzchni do 10 tys. mkw., choć nie zabrakło większych projektów – wynika z najnowszego raportu CBRE. Wśród najemców najszybciej przybywa dyskontów niespożywczych. Rozwijają się także obiekty wielofunkcyjne, tworzące miejsca spotkań, w których zakupy są jedną z funkcjonalności. W budowie pozostaje 362,3 tys. mkw. przestrzeni handlowej, która zasili głównie mniejsze miejscowości.
[śląskie] Rynek powierzchni magazynowych na Górnym Śląskuartykuł
Pokaż artykuł
[śląskie] Rynek powierzchni magazynowych na Górnym Śląsku
Przemysłowe tradycje, wyspecjalizowane zasoby kadrowe oraz rozwinięta infrastruktura transportowa bu...
Co siódmy metr kwadratowy powierzchni handlowej powstanie w Polsce [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Co siódmy metr kwadratowy powierzchni handlowej powstanie w Polsce [RAPORT]
Jak wynika z raportu międzynarodowej agencji doradczej Cushman & Wakefield „Trends Radar. Rynek nieruchomości od stabilizacji do optymizmu”, polski rynek zajął w 2024 roku drugie miejsce w Europie pod względem wielkości oddanej do użytku powierzchni handlowej i ustąpił miejsca jedynie Francji. Według prognoz, w 2025 roku Polska utrzyma drugie miejsce na podium, a spowolnienie w zakresie liczby finalizowanych obiektów handlowych nastąpi dopiero w latach 2026-2027.
To będzie historycznie rekordowy rok dla parków handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
To będzie historycznie rekordowy rok dla parków handlowych w Polsce
Do końca roku wolumen powierzchni parków handlowych może zwiększyć się o dodatkowe 230 tys. mkw. W I połowie 2023 r. deweloperzy oddali do dyspozycji najemców 219 000 mkw. powierzchni handlowych, z czego 122 640 mkw. (56 proc.) stanowiły parki handlowe, a 28 470 mkw. (13 proc.) centra convenience. W rezultacie 2023 r. może być kolejnym rekordowym rokiem pod względem dostarczenia na rynek nowej podaży.
Portfel czterech obiektów handlowych w Polsce został sprzedanyartykuł
Pokaż artykuł
Portfel czterech obiektów handlowych w Polsce został sprzedany
Kolejne cztery obiekty handlowe w Polsce zmieniły swojego właściciela. Avison Young reprezentowało międzynarodowy fundusz inwestycyjny w procesie sprzedaży 4 obiektów handlowych, zlokalizowanych w miastach regionalnych: Stara Cegielnia w Szczecinie, Galeria Kosmos w Koszalinie, OK Centrum Wałbrzych i OK Centrum Strzegom, o łącznej powierzchni ok. 15 000 metrów kwadratowych GLA.
Sektor parków handlowych w Polsce ciągle się rozwijaartykuł
Pokaż artykuł
Sektor parków handlowych w Polsce ciągle się rozwija
Na pytania odpowiada: Juliusz Wawrzyniak, Prezes w firmie Genesis Property będącej jednym z liderów na polskim rynku parków i innych mniejszych obiektów handlowych.
OTO Park nową marką parków handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
OTO Park nową marką parków handlowych w Polsce
Wspierając strategię budowy portfela parków handlowych Falcon Investment Management oficjalnie wprowadza na rynek nową markę – OTO Park. Marka ta staje się znakiem rozpoznawczym projektów Falcon, zarówno tych już działających jak i będących w trakcie realizacji oraz zaplanowanych na najbliższe lata.
Znamy ranking najbardziej popularnych marek handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Znamy ranking najbardziej popularnych marek handlowych w Polsce
Agencja badawcza Inquiry sprawdziła, które marki są najbardziej popularne wśród konsumentów w Polsce. Kto tym razem w nim zwyciężył w rankingu YouGov Best Brands, przedstawiającym najlepsze i najprężniej rozwijające się marki w naszym kraju?
Nowy trend na rynku parków handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Nowy trend na rynku parków handlowych w Polsce
Na przestrzeni ostatnich lat parki handlowe rozwijały się głównie w rozmiarach zazwyczaj nie przekraczających 5 000 mkw. Funkcjonowały jako dopełnienie już istniejącej oferty handlowej lub powstawały w mniejszych miastach, często będąc pierwszym obiektem handlowym o nowoczesnym charakterze – pisze w komentarzu Artur Czuba, Associate Director, Investment, Avison Young.
Wielka transakcja na rynku centrów handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Wielka transakcja na rynku centrów handlowych w Polsce
Cromwell Property Group ogłosiła sprzedaż sześciu centrów handlowych na terenie Polski, których właścicielem jest Cromwell Polish Retail Fund spółce Star Capital Finance za 285 mln euro.
Jakie są atuty parków handlowych w Polsce? [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Jakie są atuty parków handlowych w Polsce? [RAPORT]
Jedynie 30 proc. Polaków wie, czym jest park handlowy. Najczęściej odwiedzają parki handlowe raz na kilka miesięcy (20 proc.). Niemal 1/5 Polaków w ogóle nie odwiedza tego typu obiektów – tak wynika z raportu “Zakupy w parkach handlowych 2024” przygotowanego przez Inquiry.
[Łódź] Union Investment informuje o zakupie łódzkiego centrum handlowego Manufakturaartykuł
Pokaż artykuł
[Łódź] Union Investment informuje o zakupie łódzkiego centrum handlowego Manufaktura
Union Investment Real Estate GmbH nabywa od Fonciere Euris, Rallye i Apsys ponad 91 000 mkw. po...
[Polska] Marek Noetzel: Dojrzały rynek nieruchomości handlowych na drodze dalszego rozwojuartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Marek Noetzel: Dojrzały rynek nieruchomości handlowych na drodze dalszego rozwoju
Nasycenie dużych miast powierzchnią handlową, poszukiwanie miejsc na nowe inwestycje oraz pojawianie...
Red Rooster Industrial Oddział w Polscefirma
Pokaż firmę
Red Rooster Industrial Oddział w Polsce
Niepołomice, Grabska 11
firma
Pokaż firmę
Tensator Limited Group oddział w Polsce
Wrocław, północna 15-19
Czynsze w galeriach handlowych w Polsce pójdą w góręartykuł
Pokaż artykuł
Czynsze w galeriach handlowych w Polsce pójdą w górę
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) wskazuje, że właściciele centrów handlowych planują kolejną podwyżkę czynszów – czyli coroczną indeksację o wskaźnik inflacji.
REKLAMA